Wednesday, January 26, 2011

~anak kiter~

aqish kat tepi laut bersantai

ade satu hari tu aku dengar balqis nak bukak peti ais ...(tapi xleh tarik coz peti ais kan besar..die cinonet yo.)sambil tarik pintu peti ais die nyanyi ...'adik-adikku insyallah boleh'(walaupun pelat sket tapi aku paham la kan)..aduiii terkezut mama okey..dalam ati alahai anak aku dah besau la..pandai ..pick up cepat..bagus2 nti mama paksa rela aqish lagi tgok tv maner2 patut tu ek...tapi yang x besh pas x dapek bukak die kick itu pintu peti ais...cissss..ganas ko...tu sape plak ngajor tu....mama x ajau okey....tapi sebenarnye ape yang aku nak sharing bukan peti ais..bukan kick pintu peti ais tapi...

Semua anak dilahirkan PINTAR, tetapi yang memberi impak maksima ialah cara kita merangsang mereka.
kiter mesti mempunyai MISI yang jelas iaitu menanam TEKAD dan ILTIZAM, membentuk masa depan anak.Buat Planner kiter dalam menjana kepintaran anak kita dari sekarang..Fasa by fasa..gitewwww...(ni aku bacer dr Dato' Dr Haji Mohd Fadhilah Kamsah) tapi ayat tu aku adjust sendiri ikut pemahaman aku...

Memang kite hanya merancang Tuhan yang menentukan....tapi harus usaha ngeee.HARUS.kalo x ambil tindakan sekarang ...ape plak yang terjadi di mase hadapan ye tak....xkan ko nak peluk tubuh tengok jer anak ko membesar dengan istilah 'alah.ulat dalam batu pun bleh idup..tu ulat bukan ko,bukan anak ko....ade paham!!!....jgn nak samekan zaman dulu ngan skunk ooookey....harus bertindak...insyallah..samer2 kiter...

aqish kat umah nenek..bawak botol nmpk..

okeis..nti sharing lagikk..ade kojo nak buek...

0 comments:

 
template by suckmylolly.com // ribbon brushes by Hawksmont Universe