Sunday, March 27, 2011

ari sabtu ku yang macam asbestos

1) ader ari 'selangkah ke uitm' ..aku lewat kuar umah coz sibuk menyiapkan kek,cupcakes dan jugak brownies dan roti...ok lagi sementara nak siap kuar tu lalink dah tolong sumbat brg2 masuk keta..ok lagi
tengah pecut2 ija call..akak xde ais la..akak tolong beli leh....aku oklah nti kak try carik..talipon berdering2 macam kat bursa saham ..satu pun aku x ankat.....coz jalan pack ..sebelum aku cium bontot keta org laen baik aku x pedulikan hp..x gitu....

lalu pasar borong terus masuk bayar rm1...terus parking keta aku menapak g tempat ais tu...

aku : uncle ,ais 2 beg ..keta kat sana eh..
apek : xbleh anta sampai kereta oooo...pekerja xda...kene ankat sendiri wa bagi lu rm2.40 satu  beg...boleh...
aku: dalam hati aku (apak ko la apek..xkan aku nak pikul ais tu)...aiyaaaa uncle tolong la ..saya mana bleh ankat ini ais..saya pompuan lagi uncle tada kasian ka...
apek:.aiyooo wa pun kasian wa sudah tua mau ankat sana ooo..wa xbleh tahan pinggan sakit...
mase ni aku dah panas ati....
aku: aiyaaa apek ini macam lu mau buat bisnes ka?baik lu tutup ooo..nti wa boleh bukak kilang ais kat sini
sambil blah.....

bangang btol...sakit ati aku..
2)mase ni mmg talipon mcm nak pecah berbunyik..aku kuarkan dari poket nak jawab sekali terasa bahu aku dipegang..kerana terkejut beruk (kot2 la apek tu ke) sekali ader makcik keje tempat lame dulu sapa aku la.....handphone plak jatuh bergolek2 atas tar...uwaaaaaaa...talipon baru ku scratch di skrin..belakang toksah citer la...siap terkeluar dr casing die paling x tahan..aku x jerit ..aku tgok tipon aku dengan penuh tawaduk sambil tgn sambut salam makcik tu...

sekali tu makcik tu cakap..su ko mmg cool dari dulu sampai skunk..hp jatuh pun rileks jer...
rileks ko kater (dalam ati aku...sbb ko la jatuh handphone aku  nieee.uwaaa..sambil ankat tipon aku)

aku: makcikkkk...awat x panggil su ..ni pegang ingat pencuri ko,baik hp jatuh kalo x dah kuar silat gayung td
makcik:la sajer la ..makcik pandang ko 4 kali btol ke x ko..pesal gemuk no ko ni skunk
aku: (kecipanan la)yo ko cik....nti sembang laen ek..ye cik..eden nak copek ne...ado kojo ni ha...
makcik: meh bagi acik kad ko..budak2 pantai ado carik ko pasal bisnes...
aku:a'ah nah cik kad su..nti sambung laen yo..bai cik ..i lap u...

tipon bunyik lagik...aku ankat

3)cc: rege cupcakes ni baper?
aku: (bukan ke aku dah bgtau semalam ) rege akak punye rm189
cc:ok tq
aku:ok bai..

4)start keta terus blah....kuar simpang pasar borong menghala ke giant...
aku dok lane kiri..lane kanan nye keta adelah yang nak masuk simpang kanan tu
tetibe satu kereta yang x sabar nak g kiri tapi dok lane kanan..die tgok member depan tu slow nak masuk kanan terus die nak pancung kekiri..yang dah tentu arah aku kat kiri..terus aku ngelak ke tepi ....tepi aku ader plak si budak motor yang jugak terus mengelak....pastu yang aku dgr hon jer...aku kat tepi jalan dah berhenti..budak tu berhenti tapi x kuar keta...aku kuar tgok budak motor tu...die jatuh tu...

kawan budak motor tu terus bukak helmet g kat kereta depan tu..
suke aku..lantak ko la..
aku nampak die ketuk cermin keta budak tu..rupenye pompuan la...
aku x nak campur aper2
aku cakap ngan budak motor tu..akak nak jalan dulu dik..akak dah lambat ade hal.. 
akak mintak maap yo..akak automatik mengelak td....
budak tu kater ..xper kak saye paham....keta tu memg lagi td kak kiri ke kanan....
pastu aku pun blah...

terus pecut ke kbm..

5)sampai kbm terus parking rm2 pastu terus ke booth..boleh x sampai booth dak ati kata kak parking kat tepi booth nie jer......ade kosong...omakkk aiiii..awat hang x habaq mai tddddd..die kater dah msg ..x jawab...maunye nak jawab nak tgok hp pun aku x sanggup.......atie kater g la amek keta kak letak sini..dekat nak ankat barang...aku cakap xperlah..coz dah bayar parking rm2..akak parking sampai esok..bleh?

paling penting..aku tanye atie..mane pegi sume org..bukan akak ke yang lambat ..atie jawab atie ngan kak yati je yang dah sampai.. laen lom lagi kak.....asbestos x?

uwaaaaaa...pas satu-satu..............
ni bukan separuh jiwa ku pergi lagi...
ni suku gila aku hari ni...
tension......


moral:
1)kalo jumpe apek tu lagi sekali ..cakap ngan apek tu .setannnnn la ko
2)pakai tipon murah sudah...tipon mahal kalo jatuh buat jiwa ko sakit sampai ko lupe die jatuh
3)customer mase ko deal..deal habis2 jgn sampai die tipon ko kali yang ke 14
4)kalo jumpe budak pompuan tu jugak:aku nak cakap ko laen kali dok umah jgn bawak keta menyusahkan org ..ko paham
5)kalo org janji jumpe kol 8.30 ko datang je kol 9.30 sambil buat muke selamba dan bawak la cekodok ker untuk menambat hati2 org yang sampai awal...

sekian...

0 comments:

 
template by suckmylolly.com // ribbon brushes by Hawksmont Universe